Visningar och workshops

Region Gävleborg arrangerar visningar och andra pedagogiska aktiviteter, både av konsten i regionens egna lokaler men även i samband med tillfälliga konstprojekt i länet. Vi finns även som konstpedagogisk resurs i länet om din verksamhet behöver hjälp med att utforma pedagogiska aktiviteter.

Katarina Strömgård, En liten röd hare

I samband med hängningar av ny konst i regionens lokaler erbjuds konstvisningar för den berörda arbetsgruppen. Det innebär framför allt en möjlighet för personalen att lära känna konsten i sina lokaler men också att kunna ställa frågor, utbyta tankar och funderingar kring konstverken. Vi har även möjlighet att genomföra visningar och konstvandringar i regionens lokaler på förfrågan för både interna och externa grupper.

Under tillfälliga konstprojekt och utställningar som drivs av Region Gävleborg genomför vi även pedagogiska aktiviteter i form av visningar och workshops, med skolklasser som en viktig målgrupp. Läs mer om pågående program, konstprojekt och utställningar som drivs av Region Gävleborg.

Vid intresse för att boka en konstvisning, workshop, föreläsning eller få hjälp med att utforma pedagogiska aktiviteter förankrat i din verksamhet, kontakta Region Gävleborgs konstpedagog. Aktiviteten kan utformas efter önskemål och behov.