Kända fel i Min vård Gävleborg
Här kan du se vilka fel som finns i Clinic24 och Min vård Gävleborg just nu. När ett fel är rättat så tar vi bort det från den här sidan.
Videosamtal
Tekniska problem med bildkvalitet, bild fryser, ljud försvinner med mera förekommer. Leverantören har upphandlat ny videoplattform där man sett avseende förbättringar i kvaliteten. Utredning pågår internt hos Region Gävleborg om byte av videoplattform kan ske.
Avisering till fel vårdpersonal i asynkront ärende
Patienten skriver till vårdpersonal i det asynkrona ärendet. Ägaren av ärendet är ledig och meddelandet besvaras av annan vårdpersonal. Ärendet knyts till den vårdpersonal som senast skrev meddelande till patienten vilket ger att när patienten nästa gång skriver i ärendet så presenteras ärendet på startsidan för denna vårdpersonal istället för ägaren av ärendet. Även aviseringen går till den vårdpersonal som senast skrivit till patienten i ärendet.
Ska fungera så här: Ärendet ska presenteras på ägarens startsida och avisering ska gå till ägaren. Det är den personal som skapat ärendet som också är ägare av den.
Patient får ”tekniskt fel” vid sökning av lediga tider till läkare (Primärvård Läkare Allmän)
Patient som har en fast läkarkontakt som aldrig har loggat in i Clinic24 kan inte använda bokningsbiljett till rollen Primärvård Läkare Allmän (gäller både manuellt skapade bokningsbiljetter och bokningsbiljett från triage). Orsak till detta är att systemet i första hand ska söka lediga tider hos den fasta läkarkontakten och när inte denne finns som användare i Clinic24 så kan inte systemet söka vidare efter lediga tider hos annan personal.
Detta avhjälps lätt genom att alla läkare som är fasta läkarkontakter för patienter loggar in i Clinic24.
Assisterad triage – resultatet visas endast hos vårdgivare där patienten är listad
Är patienten listad på en privat hälsocentral och patienten har ringt 1177 på telefon och assisterad triage gjorts för patienten så visas resultatet av triageintervjun endast hos den privata vårdgivaren.