Årets handledare och årets arbetsplats

Fram till 10 maj 2024 kan du nominera en handledare och/eller arbetsplats till priserna årets handledare och årets arbetsplats inom vård- och omsorgscollege Gävleborg.

Varje år utses årets handledare och årets arbetsplats i våra sex lokala vård- och omsorgscollege i Gävleborg:

• Bollnäs/Ovanåker
  • Gävle/Ockelbo/Älvkarleby
  • Hofors/Sandviken
  • Hudiksvall/Nordanstig
  • Ljusdal
  • Söderhamn

De lokala vinnarna av årets handledare nomineras automatiskt till de regionala priset, där en regional jury bestående av arbetsgivare, facklig representant och utbildningsrepresentant utser vinnarna.

Vinnaren av det regionala priset årets handledare nomineras automatiskt till det nationella priset årets handledare, vilket utses av nationella föreningen vård- och omsorgscollege.

Kriterier för ”årets handledare”

• vara en god ambassadör för vård- och omsorgsyrket,
  • ha ett gott bemötande av studerande, brukare och arbetskamrater,
  • ha förmåga att skapa en kreativ och stimulerande lärmiljö/arbetsmiljö samt
  • vara en inspirerande och stöttande handledare.

Nominera årets handledare

Kriterier för ”årets arbetsplats”

• vara kultur- och inkluderingsvänlig,
  • ge en god bild av arbete inom vård och omsorg och skapa intresse för branschen,