HR-administratör till visstidsbemanningen

Visstidsbemanningen är en del av avdelningen Rekrytering och Bemanning inom HR-förvaltningen. Vi stödjer verksamheter över hela regionen med rekrytering, onboarding och tillsättning av vikarier. Vi ansvarar för att vikarier får introduktion och utbildning, att de utvecklas vidare och att arbetet följs upp. Vi har ett nära samarbete med verksamheterna, både i det dagliga arbetet med att tillsätta beställningar men även i syfte att följa upp och att proaktivt säkerställa en hållbar bemanningsplanering. Inom avdelningen finns förutom visstidsbemanningen även enheten för inhyrd bemanning samt rekryteringsenheten.

Nu söker vi en HR-administratör som vill bli en del av vårt team - kom och gör skillnad tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör hos oss blir du en viktig del i att vara ett stöd i den dagliga bemanningen. Vårt uppdrag är att stödja Region Gävleborg och framförallt hälso- och sjukvårdens verksamheter med att tillhandahålla timanställda vikarier såsom undersköterskor, servicemedarbetare och sjuksköterskor, för att täcka kortsiktiga behov. I tjänsten ingår det i snitt två helgpass under en 9 veckors period. På vardagarna är arbetstiden schemalagd antingen 6.30-15.00 eller 8.00-16.30.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• bemanna vår support för inkommande ärenden både via telefon och mejl
• nära och daglig kontakt med verksamheterna och våra medarbetare
• hantera inkomna bemanningsbeställningar i Time Care Pool och matcha vikarier mot verksamheternas behov
• administrativa uppgifter kopplat till vikariehantering.

Hos oss får du
• vara del av en engagerad arbetsgrupp med ett bra och nära samarbete med övriga professioner
• vara en viktig kugge i att lösa bemanningsutmaningarna inom hälso- och sjukvården
• bra insyn och kunskap om grundläggande HR-arbete
• ett flexibelt arbete med möjlighet till distansarbete upp till 50 procent.

Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet. Läs mer här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som är självgående och flexibel, med förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna ändras. Rollen kräver att du kan arbeta i flera parallella processer, växla mellan olika arbetsuppgifter och prioritera om vid behov samtidigt som du kan behålla en tydlig struktur i ditt arbete. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du får ge stöd och service.

För att lyckas i rollen ska du ha
• erfarenhet av kundservice, gärna kundtjänst med telefon som verktyg
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av att arbeta i IT-verktyg och digitala stödsystem.

För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personalhantering.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen ber vi dig att inte skicka in ett personligt brev. I stället får du besvara urvalsfrågor som hjälper oss att bedöma alla sökande på ett mer likvärdigt och rättvist sätt. Det gör vår rekryteringsprocess både enklare och mer transparent för dig som söker.

v.52 urvalsarbete
v.2 intervjuer

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/3007

Senaste ansökningsdatum: 2025-12-21 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Jenny Jansson, Enhetschef
Tel: 072-204 91 02
Email: jenny.a.jansson@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Tord Fredriksen, Vision
Email: tord.fredriksen@regiongavleborg.se