Region Gävleborg söker VD sekreterare till nytt primärvårdsbolag

Var med och forma framtidens primärvård i Region Gävleborgs nybildade bolag! Vill du vara med från början och forma en organisation med en tydlig vision att bygga en tillgänglig, trygg och patientfokuserad primärvård med hög medicinsk kvalitet och arbetsmiljö i toppklass? Hos oss får du chansen att vara med från början och sätta riktningen för en verksamhet som värnar om nära ledarskap, kontinuitet i vården och en kultur där både patienter och medarbetare står i centrum.

Verksamheten är en del av Region Gävleborg Din Hälsocentral AB, bolaget för de offentligt drivna hälso- och barnavårdscentralerna i Gävleborg. Tillsammans vill vi utveckla och forma primärvården, och skapa en god arbetsmiljö för chefer och medarbetare.

Vill du ha en central roll i en organisation där du får vara navet kring VD:s arbete och bidra till ordning, struktur och framdrift? Vi söker nu en erfaren VD-sekreterare som vill arbeta nära vår VD och vara en viktig del i att skapa effektiva processer och en välfungerande vardag.

Arbetsuppgifter

Som VD-sekreterare arbetar du nära vår VD och bidrar till att skapa struktur, flöde och tydlighet i vardagen. Du planerar och samordnar kalender, möten och resor, förbereder underlag och följer upp beslut. Du är också en viktig kontaktpunkt mellan VD, ledningsgrupp och övriga organisationen, där din förmåga att hålla ihop trådarna gör skillnad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge kvalificerat administrativt stöd till VD i det dagliga arbetet
• planera och förbereda agendor, protokoll och presentationer
• hantera konfidentiell information med integritet och professionalitet
• ha löpande kontakter med interna och externa samarbetspartners
• bidra till att utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner
• stötta styrelsen och är sekreterare i Bolagsstyrelsen.

Hos oss får du
• ett varierande och utvecklande arbete där ingen dag är den andra lik
• en viktig roll där du är med och gör skillnad för hela organisationen
• möjlighet till kompetensutveckling och lärande i en dynamisk miljö
• flexibelt arbetssätt med viss möjlighet till distansarbete.

Läs mer om våra förmåner! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en person med hög integritet och gott omdöme. Du uppskattar en stödjande roll där struktur, självständighet och initiativförmåga är avgörande. I en vardag som ibland är snabbrörlig är du bra på att prioritera, skapa ordning och bidra med stabilitet. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och kan hantera känslig information med diskretion. Med tydlig kommunikation, en trygg närvaro och ett proaktivt arbetssätt där du gärna ligger steget före skapar du förutsättningar för att arbetet ska flyta smidigt.

För att lyckas i rollen har du
• flerårig erfarenhet som sekreterare, assistent eller koordinator, gärna i en ledningsnära funktion
• relevant utbildning inom administration, service eller motsvarande erfarenhet
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• mycket goda kunskaper i Office-paketet och digitala mötesverktyg.

Vill du vara med och bygga framtidens primärvård tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/2390

Senaste ansökningsdatum: 2025-10-26 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Johanna Edholm, Rekryteringspartner
Tel: 026-154688
Email: johanna.edholm@regiongavleborg.se

Berit Pajala, enhetschef regionledning
Tel: 026-15 50 56
Email: berit.pajala@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Eva Hultgren, SACO
Email: eva.hultgren@regiongavleborg.se

Katarina Grip, Ledarna
Email: katarina.grip@regiongavleborg.se

Anders Forsell, GHLF
Email: anders.forsell@regiongavleborg.se