Orderhanterare till Hjälpmedel SAM

Hjälpmedel SAM arbetar med hjälpmedel för personer som har rörelsehinder, tal- och språksvårigheter, samt kognitiva och medicinska funktionsnedsättningar. Vi arbetar bland annat med logistik, inköp, lagerhantering, rekonditionering av hjälpmedel, tekniskt underhåll av hjälpmedel, utprovningar och anpassningar, samt information och utbildning.

Arbetsuppgifter

Du är en del av vårt orderkontor där ni är en grupp som arbetar tillsammans för att bistå patienter, kunder och verksamhet. Du har daglig kontakt med kunder och ger dessa den support som efterfrågas. Bevakning av leveranstider från leverantörer och fakturaavstämning av inköpt material är arbetsuppgifter som ingår i rollen. Även hantering av felanmälningar, avvikelser och andra ärenden som berör våra flöden är en del i uppdraget. Det kan även förekomma upplägg av artiklar i verksamhetssystemet (Sesam) för hantering av hjälpmedel, artikelimport, prisuppdateringar, registervård, utfasning av artiklar, förändringar av hyresprissättning, avtal, leverantörsregister med mera.

Som orderhanterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• kundbeställningar
• inköp
• fakturaavstämning.

Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion
• arbeta i en trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga
• individuell utvecklingsplan
• vara med och bidra till att personer med funktionsnedsättning får de hjälpmedel de behöver.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som är serviceinriktad och med ett intresse av att hjälpa andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du arbetar bra med andra människor. Du uppträder stabilt och kontrollerat när stressiga situationer uppstår där du behåller fokus på rätt saker och kan fatta snabba beslut. Du bör vara strukturerad och kunna organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, och vi ser gärna att du har en analytisk läggning.

I rollen som orderhanterare ska du ha
• teoretisk utbildning motsvarande 3-årigt gymnasium
• god datorvana.

För den här tjänsten är det meriterande om du har produktkännedom om hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning och kunskaper i Sesam.

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Provanställning kan komma att tillämpas

Antal platser: 2

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/2126

Senaste ansökningsdatum: 2025-10-05 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Anders Löfgren, logistikchef
Tel: 026-53 10 11
Email: anders.lofgren@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Tord Fredriksen, Vision
Tel: 072-205 67 36
Email: tord.fredriksen@regiongavleborg.se