Remiss – Strategi för ett tillgängligt Gävleborg

Strategi för ett tillgängligt Gävleborg – rumslig närhet, digital tillgänglighet och fysisk mobilitet.

Region Gävleborg har det regionala utvecklingsansvaret i länet. För att nå framgång i utvecklingsarbetet krävs samverkan och samhandling med länets kommuner, nationella och regionala myndigheter och andra involverade aktörer.

Strategi för ett tillgängligt Gävleborg ska bli ett nytt regionalt styrdokument som ersätter tidigare Infrastrukturprogram med systemanalys från 2013. Syftet med strategin att vägleda länets långsiktiga och gemensamma arbete med att säkra god och hållbar tillgänglighet, genom rumslig närhet, digital tillgänglighet och fysisk mobilitet för invånare, besökare och näringsliv i Gävleborg.

Remisstiden för Strategi för ett tillgängligt Gävleborg pågår under perioden 10 maj till 13 september 2024. Vi är intresserade av att få in synpunkter på remissförslaget som därefter sammanställs till ett slutligt förslag för beslut i Region Gävleborgs regionfullmäktige.

Remissvaren ska vara inskickade senast 13 september 2024.

Svar skickas elektroniskt till rg@regiongavleborg.se med kopia till anna.skytt@regiongavleborg.se. Märk e-mail med diarienummer RS 2024/176 i ämnesraden.

Remiss: Strategi för ett tillgängligt Gävleborg - remissversion(pdf)