Ansök om forskningsstöd digitalt

Nu sker ansökan om stöd för forskningsrelaterade kostnader digitalt. Det gäller även stöd av mindre omfattning så som etikprövningsansökan, resebidrag, språkgranskning etc. Ansökningen gör du i systemet Researchweb (där alla anslagsansökningar sker).

Om du inte har använt systemet förut behöver du börja med att skaffa ett inlogg (i det här sammanhanget kallas det ett personkort) till Researchweb. Det kan alla tillsvidareanställda i Region Gävleborg, Folktandvården Gävleborg eller en hälso- och sjukvårdsverksamhet som har ett avtalsbaserat samarbete med Region Gävleborg göra.

Välkommen till mer information

Välkommen till mer information om hur de här processerna ser ut och hur ansökningen går till:

Gävle sjukhus, CFUG:s lokaler i hus 17 ingång 9A
Fredag den 17 februari 14.00-15.00

Meddela CFUG på cfug@regiongavleborg.se senast den 15 februari om du önskar delta på plats eller digitalt. Vi bjuder på fika, så meddela även eventuella allergier.

Och du! Om du blir nyfiken men tror att det här inte är något för dig. Tänk om. Det kan det visst vara. Hör av dig om du vill veta mer om vilka möjligheter som finns för dig att ta steget att börja forska.