<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Kvalitetssamordnare till växande verksamhet med Digitala vårdmöten!

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Som ett led i omställningen mot en nära vård och för att öppna upp för optimal tillgänglighet för vårdsökande i den nya digitala vårdmottagningen är all vård inkluderad såväl primärvård som slutenvård, en lösning för att möta det ökande vårdbehovet.

Vårdsökande ska få snabbare vägledning till rätt råd och/eller rätt vårdnivå och egenvårdsråd ska förenklas och administrationen runt ett besök ska underlättas. Genom Digitala vårdmöten ska det bli smidigare, enklare och mer tillgänglig kommunikation mellan alla berörda parter; vårdsökande och vårdgivare.

Är detta din nya utmaning? Hos oss arbetar du strukturerat och kvalitetsinriktat. Vi söker dig som är en trygg och självständig person med stor erfarenhet och hög kompetens.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med förutsättning till samverkan i arbetsteamet. Att arbeta hos oss är varierande och ger möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du ges stora möjligheter att vara med i utformningen och påverkan av din egen arbetsmiljö.

Vår bas och vårt huvudkontor ligger i nya lokaler centralt i Bollnäs centrum med en slående utsikt mot sjön Varpen och de blånande Hälsingska bergen och skogarna. Till oss finns mycket goda pendlings möjligheter och med en kort promenad, på 4 minuter, är du på plats.

Arbetsuppgifter

Uppdragets omfattning och arbetsuppgifter:

• Avvikelsehantering internt och externt
• Deltar i händelseanalyser och riskanalyser
• Dokumenthantering, rutiner och riktlinjer
• Administrera katalog- och hänvisningsverktyg i beslutsstödet
• Vara kontaktväg internt och externt
• Delta vid löpande utbildningar erforderliga för uppdraget
• Bidra till att kompetensen behålls och stärks på verksamhetsplatsen
• Ansvara för att innehållet i de regionala delarna i rådgivningsstödet hålls uppdaterade följer nationella riktlinjer
• Ansvara för att innehållet i de regionala delarna följer gemensamma riktlinjer och ger den information om vårdenheter som behövs vid telefonrådgivning
• Introducera nya medarbetare i avvikelserapportering och integrerat ledningssystem
• Introducera nya medarbetare i hanteringen av katalogen och hänvisning i beslutsstödet
• Bidra till tolkning och analys av statistik
• Har kunskap om 1177 Vårdguiden på telefon för att rätt bedöma och hantera avvikelser

Kvalifikationer

Är du legitimerad sjuksköterska? Trivs du att jobba strukturerat och utvecklande? Ser du vården som en helhet där vi gemensamt tar ansvar för patienterna? Har du lätt för att kommunicera och uttrycka dig verbalt och i text?

Distriktssköterska är meriterande då primärvårdsbasen ses viktig för uppdraget.