<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Assistent Servicesupport till Journalservice/FM-support på Region Gävleborg

Servicesupport hanterar ca 40 000 ärenden årligen inom hela Region Gävleborg. I huvudsak rör det sig om beställningar och avvikelser inom lokalvård, fastigheter, fordon, interiörer och bostäder.

Idag arbetar 5 medarbetare i supporten och då en av dessa går vidare till andra uppgifter inom enheten så behöver vi hitta en ersättare.

Arbetsuppgifter

Servicesupporten fungerar som en kanal in för Region Gävleborg, där operativa och administrativa frågor länkas samman. Som servicesupportassistent hanterar du dagliga kontakter med regionens medarbetare, olika kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att styra och planera det mesta som rör supportverksamheten såsom fastighetsärenden, lokalvårdsärenden, vissa bud och transporter mm. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot och administrera olika typer av beställningar/bokningar av t.ex interiörer, fordon och bostäder.

Prioritering av kunduppdrag och hantering av avvikelser samt olika administrativa uppgifter ingår också i uppdraget. Förutom personliga möten med regionens intressenter sker kommunikationen i ett antal olika kanaler t.ex telefoni och mail.

Kvalifikationer

Tjänsten som servicesupportassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten innebär är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig då uppgifterna kan variera snabbt.

Erfarenhet av att arbeta administrativt är ett krav. Tjänsten kräver även goda kunskaper i det svenska språket och att du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är positivt om du har någon form av erfarenhet från supportverksamhet.

Då tjänsten även kräver delaktighet i utveckling och framtagandet av nya, effektiviserande och servicehöjande IT-relaterade systemlösningar är god datavana ett krav och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av den typen av projekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval kommer att ske löpande.