<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Systemförvaltare till IT-avdelningen i Gävle

Region Gävleborg vill nu göra det möjligt för våra nästa medarbetare att få ta del av IT-avdelningens spännande utvecklingsresa. Vi vill ge dig möjligheten att göra skillnad på riktigt för verksamheternas IT-användare inom Regionen, och möjligheten att utvecklas i en dynamisk och mångfacetterad miljö tillsammans med nyfunna kollegor.

Hos oss på IT-avdelningen arbetar vi tillsammans och nära beställaren med ständig utveckling, teknik och leveranser av hög kvalitet. Detta innebär arbete med mätbara mål, produktionsstyrning och processhantering. Våra leveranser innebär drift, förvaltning och support av olika IT-tjänster till Region Gävleborgs samtliga verksamheter.

Vi tycker att det är viktigt att våra kollegor har en god arbetsmiljö, just därför sätter vi stort fokus på ledarskap och goda utvecklingsmöjligheter. På IT-avdelningen är vi ca 130 anställda, vilket gör att arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande. Som anställd hos oss får du därmed chansen att bredda dina kunskaper ytterligare och samtidigt möjligheten att specialisera dig inom ett område som du gillar.

Arbetsuppgifter

Vi söker en Systemförvaltare till vår IT Förvaltning. Som systemförvaltare ska du, tillsammans med övriga resurser i objektet, säkerställa förvaltning av Region Gävleborgs IT-system. Att arbeta i nära relation med verksamheten och övriga medarbetare är avgörande i denna roll. Du kommer arbeta i ett Objekt (team) administrativa verktyg där nära samarbete med kollegor är en framgångsfaktor, men där även självständigt initiativtagande är viktigt.

Som Systemförvaltare ansvarar du för att:
• säkerställa ett nära samarbete med slutanvändare för att på så sätt säkra vår leverans
• planera, testa och verifiera system i samband med utveckling och uppgraderingar
• delta i utveckling av modul/funktion/system och implementera dessa
• ta fram och förvalta utbildningsmaterial
• ta fram och förvalta manualer
• ta fram och förvalta rutinbeskrivningar
• stötta verksamheten med framtagande av rutiner
• driva (planera, genomföra, följa upp) uppdrag/projekt inom objektet
• bemanna 3:e linje support och hantera inkomna ärenden

Kvalifikationer

Vi värdesätter högt eget driv och initiativtagande. Med fördel har du erfarenhet av att driva uppdrag/projekt
Du har flera års erfarenhet av liknande arbete eller goda kunskaper inom processerna för HR området exempelvis schemaläggning/bemanning

Meriterande är erfarenhet av systemen Time Care Planering och Time Care Pool eller liknande bemannings/schemasystem samt processerna inom schemaläggning. Vi ser även positivt på erfarenhet av Personec P eller andra HR-system samt processerna inom området.

Som person är du:
• Driven, självgående och utvecklingsinriktad samt van att ta egna initiativ
• Strukturerad och noggrann samt tycker om ordning och reda
• Serviceinriktad med lätt för att lyssna och snabbt förstå användarens behov
• Kommunikativ med förmåga förklara, föreslå och ge konsultationer kring olika alternativ
• Resultatinriktad med vilja att lösa problem samt leverera kvalitét i tid
• Samarbetsvillig och tycker om att arbeta i team tillsammans med andra
• Flexibel då vi levererar stöd åt all olika verksamheter i regionen.
Resor ingår i tjänsten.