<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Chefssekreterare med utvecklingsansvar till Kirurgkliniken i Gävle

Verksamhetsområde Kirurgi är en länsövergripande klinik med mottagning och avdelningar i både Gävle och Hudiksvall. Kirurgkliniken i Gävle består av tre vårdavdelningar, kirurgmottagning och endoskopiavdelning. På kliniken finns specialister i urologi, kärl, plastik, övre- och nedre magtarm, bröst- och endokrinkirurgi.
Vi erbjuder dig ett givande arbete med eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter i en trivsam patientfokuserad miljö. Vi arbetar i team i ett nära samarbete mellan sekreterare och andra personalkategorier på kliniken. Vi tillämpar flexibel arbetstid samt möjlighet till distansarbete. Utöver detta erbjuder vi även ett generöst friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter

Vi söker en kvalificerad sekreterare som kan axla en bred roll med omväxlande arbetsuppgifter. Som chefssekreterare kommer du att ingå i klinikledningens stab och ha en viktig del i verksamhetsområdets administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge verksamhetschefen stöd i förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter innefattar;
Läkarscheman
Förbereda möten, ansvara för dokumentation och teknik under möten och ansvara för administrationen som följer efter ett möte.
Du är behjälplig vid rekrytering, anställning och avslut av anställning.
Ett administrativt och koordinerande arbete inom områden så som personal, ekonomi, vårdutveckling, statistik och dokumentation.
Arbeta med framtagning av statistik, presentationsmaterial och annat material för internkommunikation.
Ordna/uppdatera/strukturera/förvara skriftlig dokumentation
Hantera och sköta administrationen inför, under och efter planeringsdagar och utbildningar.
Sammanställa och strukturera skapa goda administrativa möjligheter att sammanställa ledningsgruppens arbeten.

Arbetet som nära chefsstöd förutsätter att du som person är serviceinriktad, har en hög grad av tillgänglighet och i förekommande fall har förmåga att arbeta i ett högt tempo. Det är ett självständigt arbete där du behöver ha förmåga att ta egna initiativ och vara lösningsorienterad. Arbetet ställer höva krav på din förmåga att uttrycka dig professionellt och tydligt i skrift.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. Ytterligare högskolekompetens inom administration eller vårdområdet är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, har god datorvana och kunskap i Officepaketet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. För att trivas i rollen krävs det att du har förmågan att arbeta självständigt och i grupp. Du är flexibel samt noggrann i allt du gör. I många delar kommer du att vara spindeln i nätet som hanterar och har kontroll på varierande administrativa uppgifter. Utifrån detta ser vi att erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Meriterande är även om du har praktisk erfarenhet av Melior, Elvis, Agresso, Cyklop, schemaläggning samt telefonihantering, men det är inget krav.

Kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer