<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Ögonmottagningen i Hudiksvall söker medicinsk sekreterare

Verksamhetsområde Ögon RG Gävleborg bedriver akut och planerad ögonsjukvård med mottagnings- och operationsverksamhet samt synrehabilitering. Verksamheten finns på 3 orter, Hudiksvall, Gävle och Bollnäs. En verksamhetschef och tre vårdenhetschefer och två bitr vårdenhetschefer leder verksamheterna. Inom VO Ögon arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, administratörer, optiker, ortoptister, synpedagoger och kuratorer.

Vi erbjuder dig;
• Trivsam patientfokuserad miljö
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Dagtidsarbete måndag-fredag
• Generöst friskvårdsbidrag
• Individuell lönesättning

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat vårddokumentation, registrering, diagnos och åtgärdskodning, post och remisshantering och förberedelser för scanning.
Vår förhoppning är att du har kompetensen att tillsammans med kollegor och övrig personal skapa, samt upprätthålla en strukturerad och välfungerande administrativ organisation som är värdefull för våra patienter.

Kvalifikationer

Till vår ögonmottagning på Hudiksvalls sjukhus söker vi nu dig som är utbildad medicinsk sekreterare och som brinner för ditt arbete samt vill se utveckling också i det vardagliga. I trivsam patientfokuserad miljö bedriver vi både mottagnings- och operationsverksamhet. Genom att avlasta läkare och sjuksköterskor har du som medicinsk sekreterare en nyckelfunktion som får helheten att fungera inom ögonsjukvården i Hudiksvall.

Som sekreterare hos oss blir du en viktig medarbetare i teamet, du får möjligheten att arbeta i en stimulerande miljö.
Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet från vårdprogrammen Melior och Elvis. Det är positivt om du har erfarenhet av förändringsarbete.
Du är flexibel, har en god samarbetsförmåga samt ett gott bemötande. Viktigt är att du kan arbeta självständigt såväl som i team, är öppen för förändringar och utveckling och kan ta ett professionellt ansvar. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.