<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Medicinsk sekreterare till barn- och ungdomssjukvården i Gävle

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Barnmottagningen i Gävle tar emot barn från 0 till och med 17 år, med barnmedicinska frågeställningar, både planerad och akutverksamhet. I verksamheten finns dagsjukvård och hemsjukvård. På mottagningen finns barnsjuksköterskor, dietist, psykolog, läkare, medicinska sekreterare, undersköterska med flera.

Arbetet vid kliniken för barn- och ungdomssjukvård (BUS) präglas av att vi arbetar tillsammans i väl sammansvetsade team och gemensamt utvecklar och utvärderar vår verksamhet. Vi arbetar med NOBAB standard och jämlik vård som ledord. Gävle som Hudiksvall. Vår ambition är att bli en av landets ledande enheter i att bedriva familjecentrerad och familjeintegrerad neonatalvård.

På vår allmänpediatriska vårdavdelning tar vi emot barn med medicinska åkommor men vårdar även barn i samarbete med kirurg-, ortoped-, ÖNH-, samt infektionskliniker. Under de närmaste åren kommer vi att utveckla samarbetet mottagning-vårdavdelning till en kombinerad patientcentrerad enhet, för akut och planerad vård med NOBAB standard som grund.

Som medicinsk sekreterare ingår du i ett team tillsammans med 10 kunniga, hjälpsamma, effektiva och nytänkande kollegor. Teamet kännetecknas av god sammanhållning och professionell lekfullhet. Det administrativa teamet är placerat centralt på kliniken och samverkar dagligen med övriga yrkesgrupper.

Arbetsuppgifter

Som medicinsk sekreterare hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift arbete journalskrivning och övrig medicinsk dokumentation. Hos oss får du också, genom att vi har ett roterande schema, varierande arbetsuppgifter och du ges möjlighet att utvecklas inom flera administrativa områden såsom registrering i patientadministrativa system, diagnosklassificering, remisser, samt hantering av post och vårdrelaterade intyg.
Inom teamet pågår utvecklingsarbeten vilka du förväntas medverka i.

Kvalifikationer

Utbildning inom vårddokumentation. Erfarenhet/kännedom om våra vårdadministrativa system, såsom MedSpeech, Melior, Elvis och SVEA.

Arbetet kräver god förmåga till både självständigt arbete och samarbete. Du är ansvarstagande och flexibel, har serviceanda samt lätt för att prioritera.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund ord: professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet och öppenhet & ärlighet.

Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.