<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Samordnare till HR avdelningen

HR-avdelningens uppdrag är att leverera tjänster inom HR- området, med rätt innehåll, kvalité och omfattning till Region Gävleborgs övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar.

Visstidsbemanningen, som är en del av HR avdelningen, ansvarar för att täcka det kortsiktiga behovet av personal för hela Region Gävleborgs verksamheter ffa. inom hälso- och sjukvården. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden "Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient" så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Arbetsuppgifter

Samordnarens huvudansvar är att vara ett stöd till Enhetschefen för timvikarier inom Visstidsbemanningen vilket innebär ett visst arbetsgivaransvar. Samordnaren ansvarar för att skapa förutsättningar för att säkerställa en effektiv produktion med god kvalitet på tjänsteleveransen utifrån kärnverksamheternas behov. Det omfattar daglig styrning, att vara ett stöd till alla medarbetare på enheten samt att skapa standardiserade processer och rutiner. Det kräver ett stort engagemang för både tjänsteleveransen och verksamheten. Tjänsten innebär täta kontakter med interna uppdragsgivare och samarbetspartners.

I din roll ingår arbetsuppgifter som;
•Hantering av timanställd personal inom rådande arbetsrättsliga ramar.
•Introduktion och utbildning av nyanställda timvikarier.
•Löneöversynsarbete och lönehantering.
•Uppdatering och utveckling av rutiner och arbetssätt i samarbete med teamet samt interna samarbetspartners.

Du rapporterar till Enhetschefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i en samordnarroll, gärna med erfarenhet från liknande uppdrag.
Du trivs i en operativt samordnande funktion i nära samarbete med medarbetarna i teamet. Som person är du lyhörd och har förmågan att inspirera och coacha.

Du har förmågan att vara flexibel till ändrade förutsättningar och omständigheter. Tjänsten ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och att du har lätt att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten. Du är också bekväm med att hantera personal i olika situationer.

Rollen kräver god förmåga att strukturera ditt och andras arbete samt goda administrativa kunskaper som du gärna delar med dig utav. Erfarenhet av löneöversynsarbete samt lönehantering är önskvärt.

Vi ser att du har PA-utbildning eller motsvarande erfarenhet. Har du erfarenhet av Hälso- och sjukvården är det meriterande då merparten av våra kunder är verksamma inom det området.
Resor inom länet förkommer.
Körkort erfordras

Varmt välkommen till oss!