<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Chefssekreterare till Geriatriken

Geriatriken ingår i verksamhetsområde specialmedicin.
Specialmedicin innehåller 6 olika enheter som geriatrik, infektion, neurologen, reumatologen hudkliniken och rehabiliteringsmedicin.

Geriatriken består idag av en vårdavdelning med 12 vårdplatser, minnesmottagningen Gävle och minnesmottagningen Hudiksvall.

Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och paramedicinare och vi arbetar i team.

Med cirka 6500 anställda är Region Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Arbetsuppgifter

Att vara chefssekreterare på geriatriken ställer höga krav på flexibilitet och kunnande. Arbetsuppgifterna är många och skiftande. Du jobbar i nära dialog med vårdenhetschefen på de olika enheterna inom geriatriken som består av avdelning 11 och minnesmottagningen Gävle och minnesmottagningen Hudiksvall.

Du kommer ansvara för ekonomi, resebeställningar, vårdutveckling, statistik, protokollskrivning vid arbetsplatsträffar samt är även till viss del bemanningsansvarig och gör andra förekommande administrativa uppgifter. Detta ställer stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet, det ställer även krav på förmåga till helhetstänk utan att tappa fokus på detaljerna.

Arbetet som kvalificerat nära chefsstöd förutsätter att du som person är serviceinriktad, har en hög grad av tillgänglighet och i förekommande fall har förmåga att arbeta i ett högt tempo. Det är ett självständigt arbete där du behöver ha förmåga att ta egna initiativ och vara lösningsorienterad.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
-Löpande arbete kring personal
-Arbeta med framtagning av statistik, presentationsmaterial och annat material för internkommunikation
-Ordna/uppdatera/strukturera/förvara skriftligdokumentation
-Hantera och sköta administrationen inför, under och efter möten, planeringsdagar och utbildningar
-Bistå vid rekrytering och introduktion av medarbetare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom personal-, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från sjukvårdsorganisation och högskolekompetens inom administration eller vårdområdet är
meriterande.
Du har lätt att kommunicera med din omgivning och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana främst inom Officepaketet. Du är analytisk och har förmåga hitta lösningar i samförstånd.
Tillsammans med vårdenhetschefen kommer ni att hitta arbetssätt som passar verksamheten varpå det är viktigt med ett flexibelt och lösningsfokuserat sinne. Du kommer dagligen ha kontakt med många medarbetare inom olika professioner och för att lyckas med uppdraget behöver du vara kommunikativ, stresstålig, prestigelös och trygg i din roll.
Kunskap och praktisk erfarenhet av Agresso, Personec P, Elvis, Melior och Cyklop så väl som erfarenhet av schemaläggning är meriterande.
Du är positivt inställd till de skiftande arbetsuppgifter och utmaningar som du ställs inför samt tycker om ett tidvis högt arbetstempo. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter, är noggrann samt att du arbetar systematiskt och strukturerat.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.