<< Tillbaka till listan över lediga jobb

HR-partner till Region Gävleborg

HR-avdelningen är en del av HR-förvaltningen, vårt uppdrag är att leverera tjänster inom HR-området, med rätt innehåll, kvalitet och omfattning till samtliga verksamheter i Region Gävleborg. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar.

Vill du vara med och utveckla vår HR- avdelning? Vi har ett ständigt pågående utvecklingsfokus för att leverera HR-tjänster av högsta kvalitet. För att ännu bättre tillgodose verksamhetens behov behöver vi bli flera. Vi rekryterar nu ytterligare HR-partner till vår verksamhet.

Istället för organisationsförändring som punktinsatser, ser vi förändring och utveckling som ett konstant tillstånd i vår vilja att leverera tjänster ännu mer effektivt och kvalitativt. Vi vet att vi gör ett bra jobb idag och med rätt spelare i laget så kommer vi att bli ännu bättre. Kan det vara dig vi väntar på?

Som HR-partner ingår du i ett team med skickliga och lösningsfokuserade kollegor. Hos oss trivs du bra om god sammanhållning, öppet klimat och tillåtande attityd är värdefullt för dig på jobbet.

Vill du veta mer om våra förmåner? Läs mer här!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-partner arbetar du nära och inriktat mot ett eller flera verksamhetsområden i organisationen. Rollen innebär att du är ett individuellt och kvalitativt stöd till verksamhetens chefer i alla förekommande HR-frågor. Du arbetar med lönefrågor, arbetsmiljö, planering och uppföljning, rehabilitering och enskilda personalärenden. Du är också ett stöd vid organisations- och verksamhetsförändringar.

Ditt arbete är varierande och operativt, med en målsättning att alltid skapa trygghet för kunden. Ditt uppdrag innebär också att stödja chefer i det strategiska HR-arbetet och att lyfta HR-perspektivet in i verksamhetens övergripande planering och uppföljning. Du deltar i ledningsgruppsarbetet inom dina verksamhetområden, där information och implementering av olika HR-processer är ditt huvudsakliga ansvar.

Som HR-partner arbetar du både självständigt, med kollegor i teamet och tillsammans med andra HR-funktioner inom förvaltningen. Vi välkomnar om du vill fördjupa din kunskap inom ett eller flera områden, det ger teamet styrka, flexibilitet och bidrar till djupare samarbete som spänner över flera av HR- förvaltningens funktions- och arbetsområden.

Kvalifikationer

Vi tror att olikheter skapar kraft och framåtanda, samtidigt som det finns några gemensamma kompetenser och förmågor som du bör dela med oss, som vi vet bidrar till både trivsel och framgång.

Som att du har ett konsultativt arbetssätt med god förmåga att sätta dig in i verksamheten, är serviceinriktad och kundorienterad med ett professionellt bemötande. Vidare är du kommunikativ, med en pedagogisk förmåga att förklara komplexa frågor och sammanhang på ett lättillgängligt sätt. Din samarbetsförmåga bygger på respekt och tillit. Du är lugn och trygg i dig själv och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Självklart är du generös med din kunskap och du tycker att HR-frågor är bland det mest spännande som finns.

För att bli framgångsrik i din nya roll har du:
- Akademisk examen inom PA-området, alternativt annan utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från en liknande bred HR-roll, med eget ansvar och självständigt arbete. Vi förväntar oss inte att du är både bred och djup i din HR-kompetens, men bredden är särskilt viktig. Har du specialistkompetenser inom HR-området så är det självklart intressant. Goda kunskaper i olika HR-relaterade stödsystem är önskvärt då det hjälper dig att snabbare komma in i arbetet.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Körkort erfordras.

Ansök här