<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Assistent till Journalservice/FM-support, Gävle

Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Arbetsuppgifter

Supportcentret fungerar som en kanal in för Region Gävleborg, där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vårt team behöver nu ersättningsrekrytera.
Som Supportcenterassistent hanterar du dagliga kontakter med regionens medarbetare, leverantörer, kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att styra och planera det mesta som rör supportverksamhet så som fastighetsärenden, städ, bud och transporter mm. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot och administrera olika typer av beställningar/bokningar av exempelvis möbler och lägenheter. Prioritering av kunduppdrag och hantering av avvikelser samt olika administrativa uppgifter ingår också i uppdraget. Förutom personliga möten med regionens intressenter sker kommunikationen i ett antal olika kanaler till exempel telefoni och mail.

Kvalifikationer

Tjänsten som supportcenterassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus.
Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt, men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten innebär är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.

Vi söker dig som har någon form av erfarenhet från supportverksamhet och/eller kundtjänst. Erfarenhet av att arbeta administrativt och vana av eget kundansvar. Tjänsten kräver goda kunskaper inom svenska språket och att du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift. Då tjänsten även kräver delaktighet i utveckling och framtagandet av nya, effektiviserande och servicehöjande IT-relaterade systemlösningar ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av den typen av projekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Ansök här