<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Samordnare logistik och service till Framtidsbygget, Region Gävleborg

Sjukhusen i Hudiksvall och Gävle ska moderniseras för att ge bästa möjliga hälso- och sjukvård även i framtiden. Det innebär en rad ny- och ombyggnationer under många år framöver med start i Hudiksvall. Samlingsnamnet för hela byggprogrammet är Framtidsbygget. Det leds av ett programkontor där programchefen ansvarar för att leda och styra programkontorets arbete med Framtidsbyggets genomförande.

Framtidsbygget samordnar, planerar, och genomför aktiviteter inom bl.a. fastighet-, inköp- samt logistik- och serviceområdet i nära samarbete med nämnda verksamheter och deras organisation.

Planeringen går framåt och till programkontoret söker vi nu en logistik- och servicesamordnare.

Arbetsuppgifter

Som samordnare för logistik- och serviceområdet ansvarar du inom ramen för byggprogrammet för logistik- och serviceflödena samt dess anpassning och utveckling för att stödja den moderna vården. Du verkar som länken mellan Framtidsbygget, logistik- och serviceverksamheten samt vårdverksamheterna. Din primära uppgift är att, avseende effektiv logistik, säkerställa att rätt kravställning sker gentemot Framtidsbygget. I arbetet ingår att samordna, planera och genomföra aktiviteter inom och angränsande till logistik- och serviceområdet där du ansvarar för aktivitets- och genomförandeplaner samt initierar och genomför flödesanalyser som ligger till grund för anpassning och ombyggnationer av logistik- och serviceytor inom sjukhusområdena.

Du kommer att vara placerad på programkontoret i Gävle och anställd i hälso- och sjukvårdsenheten inom Framtidsbygget där du rapporterar dels till Framtidsbygget och dels till logistik- och serviceverksamheten inom regionstyrelseförvaltningen. I rollen ingår även vissa resor till Hudiksvall.

Utöver möjligheten att få delta och bidra till framtidens sjukvård erbjuder vi dig en mängd härliga förmåner, ex:

• Friskvårdsbidrag 2200kr
• Tillgång till friskvårdanläggning
• Extra semesterdagar
• Goda utvecklings- och karriärmöjligheter

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant akademisk utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Du har erfarenhet från att ha arbetat med verksamhetsutveckling inom logistiskprocesser samt från försörjningsverksamhet och/eller tillverkningsindustrin. För uppdraget behöver du ha genomfört eller aktivt deltagit inom flödes- och processanalyser samt drivit förbättringsarbete inom logistik. Du behöver ha god förståelse för materialhantering och materialflöden samt försörjningsmodeller. Vidare behöver du för uppdraget ha mycket goda kunskaper inom Microsoft Office samt förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Som samordnare behöver du kunna skapa engagemang och delaktighet i de grupper du samordnar samt vara en kunskapsresurs för andra inom ditt område. Du är självgående på så sätt att du strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare parallellt med att du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare behöver du för uppdraget ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheterna i förändringar samt att du kommunicerar på ett tydligt sätt genom att. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansök här