<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Medicinsk sekreterare till Sandviken Norra och Södra Din hälsocentral

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Sandviken Norra och Södra Din Hälsocentral har tillsammans ansvar för en befolkning på cirka 24000 invånare inom Sandvikens kommun. Våra hälsocentraler ligger på Sandvikens sjukhus. Vid hälsocentralerna arbetar idag cirka 100 medarbetare. På mottagningarna arbetar läkare, distriktssköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare tillsammans med arbetsterapeuter, fysioterapeuter och våra psykosociala team.

Vi arbetar mycket tvärprofessionellt på hälsocentralerna, och vi jobbar även mycket tillsammans på hälsocentralerna och läkarna har gemensamma träffar dagligen.

Arbetsuppgifter

Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med diktatskrivning, receptionsarbete, kassahantering, tidsbokning/kallelser, remissbevakning och posthantering. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma då vi ständigt arbetar med att förbättra våra patientflöden.

Som medicinsk sekreterare på Sandviken Norra och Södra Din hälsocentral har du en viktig roll i våra team. Det ställs krav på självständigt arbete, ett gott bemötande, god samarbetsförmåga, mångkulturellt kunnande och professionellt ansvar. Vi ser rätt använd
kompetens som en viktig ingrediens och där har sekreterarna en viktig roll.

Tjänsten är delad mellan Sandviken Norra och Södra, vilket innebär att du kommer att arbeta åt bägge hälsocentralerna, detta kommer ställa krav på ett flexibelt arbetssätt.

Kvalifikationer

Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare och gärna med erfarenhet inom yrket, har god datorvana, samt goda kunskaper i svenska och engelska.

Har du erfarenhet/kännedom när det gäller våra administrativa system, så som MedSpeech, PMO, Agresso, Mina vårdkontakter, Melior, Elvis är det meriterande men inte ett krav. Erfarenhet från primärvård är önskvärd, men heller inget krav.

Vi lägger stor vikt på din personliga lämplighet.

Ansök här