<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Fastighetsförvaltare till Fastighetsavdelningen

Ekonomiförvaltningen erbjuder kvalificerat stöd inom ekonomi, logistik och service, inköp, fastighet.

Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på:
• Respekt & ödmjukhet
• Öppenhet & ärlighet
• Professionalism & ansvar

Fastighetsavdelningen är en avdelning som består av 26 medarbetare fördelade som fastighetschef, enhetschefer, teknikspecialister, driftledare, förvaltare, administration och projektledare. Vi har kontor i Gävle och Hudiksvall. På enheten för Förvaltning och drift finns ett härligt gäng med 9 medarbetare som drivs av att utvecklas och det är en mycket god stämning. Nu utökar vi och söker vår nästa teammedlem, sök om du känner att tjänsten passar in på dig eller kanske skicka den till någon som passar.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Nu ut ökar vi vår organisation och söker dig som självständigt och tillsammans med andra skall ansvara för att förvalta och följa upp fastighetsbeståndet inom Region Gävleborgs verksamhetsområde. Du kommer att ingå i en grupp med fyra förvaltare samt fyra driftledare som arbetar i team inom sina respektive bestånd. I teamet ingår även en underhållsplanerare som stöttar i underhållsplaneringen.

I arbetsuppgifterna ingår :
• Helhetsansvar för fastigheter och lokalers funktionalitet
• Ekonomisk uppföljning för fastighetsbeståndet
• Ansvar för kundnöjdhet kopplat till fastighet och lokaler
• Uppdatering av det administrativa fastighetssystemet
• Kundkontakter
• Medverka till beslutsunderlag vid lokal- och fastighetsförändringar
• Hyra ut lokaler, upprätta avtal med externa och interna hyresgäster samt externa fastighetsägare

Som person är du lyhörd och kan samspela med hyresgäster, entreprenörer och medarbetare utifrån ett professionellt förhållningssätt. Har en stark egen drivkraft, trivs med att arbeta under eget ansvar och har ett stort engagemang för arbetet. Du har det affärsmässiga helhetsansvaret för ett förvaltningsområdet.

Beredskap utanför ordinarie arbetstid kan förekomma.

Kvalifikationer

Den person vi söker har högskoleutbildning inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig eller lång erfarenhet från liknande uppdrag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Har god kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom området. Är en god administratör och bra på att uttrycka sig i tal och skrift.

Körkort erfordras

Ansök här