<< Tillbaka till listan över lediga jobb

HR-administratör till Bemanningsenheten

HR-avdelningens uppdrag är att leverera tjänster inom HR- området, med rätt innehåll, kvalité och omfattning till Region Gävleborgs övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar. Vill du vara med och bidra till att utveckla vår HR- avdelning? Vi har ett ständigt pågående utvecklingsfokus för att leverera HR-tjänster av högsta kvalitet. Istället för organisationsförändring som punktinsatser, ser vi förändring och utveckling som ett konstant tillstånd i vår vilja att leverera tjänster ännu mer effektivt och kvalitativt. Vi vet att vi gör ett bra jobb idag, och med rätt spelare i laget så kommer vi att bli ännu bättre. Kan det vara dig vi väntar på? Hos oss trivs du bra om god sammanhållning, öppet klimat och tillåtande attityd är värdefullt för dig på jobbet.

Visstidsbemanningen är en del av Bemanningsteamet på HR avdelningen. Vårt uppdrag inom HR-avdelningen är bland annat att tillsätta vikarier från enstaka timmar upp till 30 dagar utifrån verksamhetens behov samt att vara ett stöd till chefer i verksamheten för visstidsanställning av vikarier. Tillsättningen riktar sig i huvudsak mot hälso- och sjukvårdens behov. Visstidsbemanningen hanterar även anställningar för verksamheterna upp till 12 månader.

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör hos oss på Visstidsbemanningen blir du en viktig del av Region Gävleborg i att säkerställa den dagliga bemanningen.
I arbetet ingår att bemanna vår support för inkommande ärenden, upprätthålla en god kundkontakt med regionens kärnverksamheter, identifiera bemanningsbehov, tillsätta resursbehov samt att skapa effektiv administration för verksamheten.
Vi stödjer verksamheter över hela regionen och är placerade i Gävle, arbetsplatser finns i Gävle och i Hudiksvall. Arbetstiden är schemalagd mellan 06.30-18.00 veckans alla dagar.

Kvalifikationer

För att lyckas i uppdraget på Visstidsbemanningen behöver du vara bekväm med att hantera flera uppdrag och uppgifter parallellt. Du kommer ha nära och daglig kontakt med både våra kunder och vikarier. Din samarbetsförmåga är den allra bästa, och du har lätt för att skapa och utveckla förtroendefulla relationer.
Du är kommunikativ i såväl tal som skrift och du har ett konsultativt förhållningssätt. Du trivs väl i en roll där kunden och god service är i fokus.
Teamkänsla, problemlösningsförmåga och flexibilitet är viktiga egenskaper hos oss och vi arbetar gemensamt för att nå våra mål. Det är viktigt att du har förmågan att lyfta blicken och se helheten och utifrån det planera och prioritera ditt eget arbete.
Utöver de kompetenser och egenskaper vi efterfrågar, är det minst lika viktigt att du har en vilja att driva utveckling och att du vill utvecklas tillsammans med oss.

Vi är också övertygade om att din vardag blir enklare om du är en god administratör med bra förmåga att använda och förstå aktuella IT-verktyg och stödsystem. Vi vill också att du har erfarenhet av att arbeta med kunder i en tjänsteproducerande verksamhet. Tidigare erfarenhet och/eller utbildning från vården, erfarenhet från personalarbete eller administrativt arbete kan vara meriterande.

Kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Ansök här