<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Region Gävleborg söker upphandlare till Inköpsavdelningen

Vi tänker nytt inför framtiden! Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer för ett livskraftigt Gävleborg är vår nya inköpsvision.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla inköpsverksamheten inom Region Gävleborg. Vårt uppdrag är att leverera tjänster med rätt innehåll, kvalité och omfattning till regionens övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt-ödmjukhet, öppenhet-ärlighet, professionalism-ansvar.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar inom Region Gävleborg, tillsammans uppgår inköpen till ca 5 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign samt tillämpar e-handel där vi använder Visma Proceedo.

Inköpsavdelningen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera verksamheternas behov av köpta varor och tjänster, som vi gör tillgänglig för avrop i vårt inköpssystem.
Vi söker upphandlare till inköpsavdelningen och erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv.
Tjänsten är placerad i Gävle och på avdelningen arbetar förutom upphandlare, avtalscontrollers, systemadministratörer inom e-handel och inköpssupport.

Inom inköpsavdelningen arbetar i dagsläget ett tjugotal medarbetare med kvalificerade upphandlingar och avtalsuppföljning inom områdena varor, tjänster, byggentreprenader och vårdtjänster.
Som upphandlare blir du en central person i upphandlingsarbetet. Det ställer höga krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet, vi utlovar ett både stimulerande och roligt arbete.
Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete inom avdelningen.

Arbetsuppgifter

Genomföra upphandlingar baserade på inköpsavdelningens strategi och verksamheternas behov. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till avtalstecknande. Som upphandlare är man också mycket delaktig i hela inköpsprocessen från tidig behovsinventering till leverantörsuppföljning. Upphandlingarna genomförs i samverkan med verksamhetsföreträdare och med upphandlaren som projektledare.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet av inköps/ upphandlingsarbete.

Du har stort intresse för upphandling och jobbar gärna i projektform där du kan leda en tvärfunktionell arbetsgrupp. Arbetet som upphandlare förutsätter mycket kontakter både internt och externt, vilket innebär att du är utåtriktad, har god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du är van att jobba med många olika saker samtidigt vilket blir viktigt i denna roll då du kommer ha flera parallella upphandlingar igång samtidigt. Du är strukturerad och van att leverera på uppsatta mål.

Meriterande
Vi ser det som meriterande om du har jobbat som upphandlare inom offentlig sektor (LOU, LUFS) där du har använt många olika upphandlingsförfaranden.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Önskvärda personliga egenskaper:
-Vara engagerad, analytisk och drivande
-Vara en god kommunikatör
-Vara lyhörd och ha en bra samarbetsförmåga

Körkort erfordras

Ansök här