Chefssekreterare till internmedicin administration
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
Internmedicin består av flera olika specialiteter där varje enhet har en vårdenhetschef samt biträdande vårdenhetschef. I verksamheten arbetar det cirka 450 medarbetare. Chefsstödsenheten består idag av tio chefssekreterare där sex personer har placering i Gävle och tre har placering i Hudiksvall.
Nu söker vi en vikare till vårt team då en av våra medarbetare går hem på föräldraledigt i september och kommer vara hemma i cirka ett år.
Arbetsuppgifter
Att vara chefssekreterare inom internmedicin ställer höga krav på flexibilitet och kunnande. Arbetsuppgifterna är många och skiftande. Du jobbar i nära dialog med vårdenhetscheferna på lungavdelningen samt dialysmottagning där njur- och PD-mottagning ingår. Du kommer även arbeta med övergripande arbetsuppgifter tillsammans med övriga chefssekreterare på internmedicin. Du kommer ha daglig kontakt med vårdenhetschefer och medarbetare på respektive enheter.
Som chefssekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• bemanningsfrågor rörande undersköterskor och sjuksköterskor, att lösa kort-och långtidsfrånvaro, ledigheter samt besvara frågor kring schemaläggning
• personalrapportering samt att besvara frågor från medarbetare
• att introducera nya medarbetare i personalsystem
• fakturahantering i vårt ekonomisystem
• att skriva protokoll på arbetsplatsträffar, ledningsgrupper och andra möten
• att hantera inhyrd personal, lägga ut avrop, kvittera tidrapporter med mera
• tidböcker för läkare
• kvalitetsregister.
Hos oss får du
• en strukturerad introduktion
• ingå i ett team med engagerade kollegor
• ett ansvarsfullt arbete.
Läs mer här om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
Kvalifikationer
God samarbets- och organisationsförmåga krävs samt noggrannhet och vana vid självständigt arbete. Du ska även ha god initiativförmåga och vara lösningsfokuserad.
Som chefssekreterare ska du ha
• lägst gymnasieutbildning
• god datorvana
• kunskap om och kunna arbeta i Office-paketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
För den här tjänsten är det meriterande om du har högskoleutbildning inom administration eller en vårdutbildning, och om du tidigare har arbetat administrativt eller inom vården. Erfarenhet av datasystemen Visma, Agresso, Proceedo, Melior, Elvis och Timecare planering (Multi access) anses också som meriterande för tjänsten.