<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Kundinformatör till X-trafik

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

X-trafik är en avdelning i Trafik-, kultur- och folkhögskoleförvaltningen inom Region Gävleborg, som är kollektivtrafikmyndighet i Gävleborgs län. Uppdraget är att utveckla och samordna kollektivtrafiken för så många människor som möjligt för en hållbar framtid. X-trafik med 60 medarbetare, är organiserad i fem enheter. Enheten Kund och försäljning har som främsta uppdrag att få fler människor att upptäcka och resa med kollektivtrafiken genom att förändra beteenden och attityder. Inom enheten arbetar 18 medarbetare med kundservice, kommunikation, utveckling av köpkanaler, biljettadministration samt biljettkontroll.

Arbetsuppgifter

Vill du ge service och kundbemötande som sträcker sig långt utöver det vanliga och dessutom medverka till ett hållbart samhälle? Då kan kundinformatör på vårt kundcenter i Gävle vara jobbet för dig. Som kundinformatör på X-trafik är ingen dag den andra lik. Du är X-trafiks ansikte utåt.

Som kundinformatör hos oss kommer du bland annat att arbeta med att
• informera, hjälpa och vägleda varje kund i frågor som rör resor, trafik och biljetter
• kartlägga kundens behov och föreslå anpassade lösningar samt vara behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler
• hantera alla förekommande frågor, såsom önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer
• hantera övrig administration, dokumentation, hantering av hittegods och viss ekonomisk rapportering.

Som kundinformatör blir du en viktig kugge i X-trafiks kundserviceteam, som har sitt huvudkontor i Söderhamn. Det innebär att du också har möjlighet att delta i och vara behjälplig vid olika typer av marknadsaktiviteter. Arbetstiden varierar och är förlagd måndag-fredag mellan klockan 08.00-18.00 samt lördag klockan 10.00-14.00.

Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner

Kvalifikationer

Som kundinformatör behöver du ha en mycket god social förmåga och en utpräglad känsla för service. Du måste ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa kunderna samt kunna arbeta bra tillsammans med andra människor. Du har en inre drivkraft som gör att du alltid är beredd att ge det lilla extra och målet 100 procent nöjda kunder är en självklar målsättning för dig. Du ser möjligheter och tar ett helhetsansvar för de frågor som landar hos dig.

I rollen som kundinformatör ska du
• ha gymnasial utbildning
• ha tidigare erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete och direktkontakt med kunden
• ha goda datakunskaper och kan lätt sätta dig in i tekniska system
• kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

För den här tjänsten är det meriterande om du har kunskap om flera språk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!