Presstjänst, en väg in för dig som är journalist

Söker du en ingång i Region Gävleborg för att till exempel få kontakt med en chef i en aktuell fråga, begära information eller en allmän handling eller kanske för att söka en talesperson för en intervju? Region Gävleborgs presstjänst är en väg in i organisationen för dig som är journalist.

Genom presstjänst kan du komma i kontakt med ansvarig politiker, chef eller annan nyckelperson, eller få snabb tillgång till relevanta uppgifter som behövs för din nyhetsrapportering.

För utlämnande av allmänna handlingar kan du också kontakta diariet, rg@regiongavleborg.se

Nyheter från Region Gävleborg

Alla nyheter publiceras i nyhetsflödet direkt på startsidan. Där har du även tillgång till ett nyhetsarkiv. Du kan prenumerera på nyheter genom RSS.

Rapportering om olyckor och händelser

Media ska så långt det är möjligt få tillgång till information om de personer som har skadats i större olyckor. Olycksfallsrapporter publiceras på Region Gävleborgs webbplats.

Olycksfallsrapporter från Region Gävleborg

Lex Maria-anmälningar

Vi redovisar alla Lex Maria-anmälningar som görs av Region Gävleborg.

Vanliga kontaktpersoner

De mest efterfrågade kontaktpersonerna finns under Region Gävleborgs samlade kontaktinformation. Kontakta oss på presstjänsten om du inte hittar den du söker.