<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Ekonomiassistent till Ekonomiservice redovisning i Söderhamn

Ekonomiavdelningen har ansvar för Region Gävleborgs ekonomiadministration med bastjänster såsom redovisning, kund- och leverantörsreskontra, budget, prognos och rapportering samt stöd och utveckling av ekonomiska styrsystem.
Inom Ekonomiavdelningen finns fem enheter: Ekonomistöd, Ekonomiservice redovisning, Ekonomiservice kund,Centralkassa samt Kvalitet och analys.

Du kommer att tillhöra enheten Ekonomiservice redovisning som består av två team där vi totalt är 26 medarbetare som i huvudsak har sin placering i Söderhamn i direkt anslutning till Söderhamns sjukhus.

Arbetsuppgifter

Vi söker ekonomiassistenter där den huvudsakliga arbetsuppgiften finns inom området leverantörsreskontra. Arbetsuppgifter som dagligen förekommer är:

• Postöppning
• Skanning och verifiering av inkommande leverantörsfakturor.
• Förslagskontering och distribuering av leverantörsfakturor.
• Hantering av betalningspåminnelser.
• Support gällande fakturafrågor via telefon och mail.
• Hantering av leverantörsregister.

Innefattar även andra förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiadministration.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomiadministration/redovisning är meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Har du erfarenhet av att arbeta i Agresso och/eller Visma Proceedo är det meriterande.

Som person är du

• Ansvarstagande
• Noggrann och strukturerad
• Serviceinriktad
• Bra på att skapa relationer och samarbeta
• Problemlösande attityd och lätt för att lära sig nya saker inom området
• Intresse för redovisning

Ansök här