<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Chefssekreterare till Barn och ungdomssjukvården i Hudiksvall

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Verksamhetsområdet Barn - och ungdomssjukvård bedriver öppenvårdsverksamhet i Gävle, Bollnäs och Hudiksvall samt slutenvård i Gävle och Hudiksvall, med allmänpediatrisk och neonatalavdelning. Vi tar emot barn 0-17 år med barnmedicinska frågeställningar, både planerad och akut verksamhet.

Vi vill skapa starka team kring patienten, där vi gemensamt ger vård och stöd. Medicinska sekreterare, barnsköterskor, lekterapeuter, psykologer, läkare och sjuksköterskor alla behövs för att möjliggöra god länssjukvård i enlighet med NOBAB standard.
Kontinuitet och flexibilitet är ledord inför kommande ombyggnationer och i vårt arbete i en mycket spännande utvecklingsfas för Barn och ungdomssjukvården i Gävleborg.

Som chefssekreterare ingår du i en länsövergripande administrativ enhet med totalt 5 chefssekreterare och är tillsammans med vårdenhetschef och omvårdnadspersonal en viktig funktion och kompetens i enheternas arbete för våra unika barn och ungdomar.

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare arbetar du på uppdrag av vårdenhetschef i nära samarbete med länets övriga chefssekreterare och är direkt underställd biträdande verksamhetschef.

Du arbetar nära vårdenhetschef och är dennes närmaste administrativa assistent bland annat i schemaläggnings-, bemannings- och personalfrågor men även i framtagande av underlag för beslut och stöd i verksamhetsutveckling.

I arbetsuppgifterna ingår: schemaläggning, akut bemanning, fakturagranskning, administrering av uppgifter i personalsystem, IT/telefoni. Framtagande av rapporter samt statistik förekommer också.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning samt erfarenhet från administrativt arbete. Erfarenhet av arbete med schemaläggning och bemanningsfrågor samt högskolekompetens inom administration och/eller hälso- och sjukvård är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, har god datorvana och arbetar tryggt i Officepaketet. Det är även meriterande om du har praktisk erfarenhet av våra IT-system Melior, Elvis, Agresso, Proceedo, Cyklop, samt telefonihantering. Vi ligger i framkant när det gäller digital utveckling och ser det som en fördel om du har intresse för detta.


Stor vikt läggs vid att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund: professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet. Du har också förmågan att arbeta självständigt samt i grupp och är flexibel och noggrann.

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Vid anställning skall belastningsregister från Rikspolisstyrelsen lämnas in.

Ansök här