<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Enhetschef operativt inköp till Inköpsavdelningen

Vi tänker nytt inför framtiden! Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer för ett livskraftigt Gävleborg är vår nya inköpsvision. För att stötta denna gör inköpsavdelningen om och söker nu en enhetschef inom operativt inköp. Rollen kommer att innebära dels ett chefsansvar, men också operativt arbete tillsammans med dina medarbetare i teamet. Du kommer vara underställd avdelningschefen och tillsammans med dina tre enhetschefskollegor ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar inom Region Gävleborg, tillsammans uppgår inköpen till cirka 5 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign samt tillämpar e-handel där vi använder Visma Proceedo.

Inköpsavdelningen ansvarar för att på ett resurseffektivt och affärsmässigt sätt tillhandahålla och koordinera verksamheternas behov av köpta varor och tjänster, som vi gör tillgänglig för avrop i vårt inköpssystem.

Inom inköpsavdelningen arbetar i dagsläget ett tjugotal medarbetare med kvalificerade upphandlingar och avtalsuppföljning för regionens alla inköpskategorier, från vårdförbrukningsartiklar till övergripande produkter och tjänster.

Arbetsuppgifter

Leda en mindre enhet med cirka 6 medarbetare för att bygga upp en operativ inköpsenhet med medarbetare inom e-handel, inköpssupport och upphandlare

Ansvar för processen "Behov till betalning" samt säkerställande av att rutiner, mallar och system stödjer ett effektivt arbetssätt inom hela Regionen.

Strategi och utrullningsplan för e-handel. Analys av inköpshistorik för att föreslå projekt till strategiskt/taktiskt inköpsarbete.

Kvalifikationer

• Stort intresse för att leda och coacha medarbetare
• God kunskap om inköpsprocessen "Behov till betalning"
• God förmåga att integrera och kommunicera med andra människor

Språk: Svenska och Engelska i tal och skrift. Akademisk utbildning som civilekonom, civilingenjör eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom lång arbetserfarenhet inom relevant område. Användar- och systemkunskap från operativa inköpssystem

Meriterande:
• Visma/Proceedo
• Excel
• Tidigare chefserfarenhet
• Deltagit i eller drivit större förändringsarbeten

Körkort erfordras.

Ansök här