<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Chefssekreterare

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Geriatriken ingår i verksamhetsområde specialmedicin.
Specialmedicin innehåller 6 olika enheter som geriatrik, infektion, neurologen, reumatologen hudkliniken och rehabiliteringsmedicin.

Geriatriken består idag av en vårdavdelning med 10 vårdplatser, minnesmottagningen Gävle och minnesmottagningen Hudiksvall.

Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och paramedicinare och vi arbetar i team.

Välkommen till oss!

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare på Geriatriken kommer du arbeta nära vårdenhetschefen på de olika enheterna inom geriatriken som består av avdelning 11 samt minnesmottagningen i Gävle och minnesmottagningen i Hudiksvall. Du kommer ansvara för ekonomi, resebeställningar, vårdutveckling, statistik, protokollskrivning vid arbetsplatsträffar samt är även till viss del vara bemanningsansvarig och göra andra förekommande administrativa uppgifter. Detta ställer stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet samt förmåga till helhetstänk utan att tappa fokus på detaljerna. Arbetet som kvalificerat nära chefssekreterare förutsätter att du som person är serviceinriktad, har en hög grad av tillgänglighet och i förekommande fall har förmåga att arbeta i ett högt tempo. Det är ett självständigt arbete där du behöver ha förmåga att ta egna initiativ och vara lösningsorienterad.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
-Löpande arbete kring personal, exempelvis schemaläggning och schemafrågor
-Arbeta med framtagning av statistik, presentationsmaterial och annat material för internkommunikation
-Ordna, uppdatera, strukturera samt förvara skriftligdokumentation
-Hantera och sköta administrationen inför, under och efter möten, planeringsdagar och utbildningar
-Bistå vid rekrytering och introduktion av medarbetare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom personal-, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från sjukvårdsorganisation och högskolekompetens inom administration eller vårdområdet är meriterande. Tillsammans med vårdenhetschefen kommer ni att hitta arbetssätt som passar verksamheten varpå det är viktigt med ett flexibelt och lösningsfokuserat sinne. Du kommer dagligen ha kontakt med många medarbetare inom olika professioner och för att lyckas med uppdraget behöver du vara kommunikativ, stresstålig, prestigelös och trygg i din roll. Vidare är du analytisk och har förmåga hitta lösningar i samförstånd.

Du har lätt att kommunicera med din omgivning och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana, främst inom Officepaketet. Kunskap och praktisk erfarenhet av Agresso, Personec P, Elvis, Melior och Cyklop så väl som erfarenhet av schemaläggning är meriterande.

Du är positivt inställd till de skiftande arbetsuppgifter och utmaningar som du ställs inför samt tycker om ett tidvis högt arbetstempo. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter, är noggrann samt att du arbetar systematiskt och strukturerat. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Ansök här