<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Systemadministratör till Löneenheten i Söderhamn

Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

HR-avdelningens uppdrag är att leverera tjänster inom HR-området med rätt innehåll, kvalité och omfattning till Region Gävleborgs verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag innebär i huvudsak att vara systemadministratör för verksamhetssystemet Time Care planering och Time Care pool. Tillsammans med andra systemadministratörer på HR-avdelningen och systemförvaltare på IT-avdelningen kommer du att ansvara för utveckling av arbetssätt och processer i våra HR-system. En förståelse behövs för hur integrationen mellan Time Care och Självservice fungerar.

En stor del av arbetet går ut på att samordna, utbilda och ge användarna i verksamheten den kunskap de behöver för att ge de bästa förutsättningar till att skapa scheman där personalresurserna anpassas efter verksamhetens behov. Förståelse för hur bland annat arbetstidslagen, veckovila och dygnsvila påverkar schemaläggningen samt prioriteringar och ansvarsfördelningar i systemen. Arbetet som systemadministratör innebär även att du genomför tester och kvalitetssäkring i samband med versionsbyten, utför registervård, loggningskontroll och förmedla information i samband med uppdateringar och nyheter som kommer.

Du kommer att vara ett stöd i form av andra linjens support med utredande ärenden internt och till kund. Som systemadministratör ska du bevaka lagar, avtal, författningar och krav från olika myndigheter inom HR. Arbetet innebär samarbete med olika team inom HR-avdelningen, samt även mot IT-avdelningen.

Din placering är vid löneenheten i Söderhamn, men arbetet kommer att vid behov innebära resor till andra orter inom regionens verksamhet.

Kvalifikationer

Du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot HR-området alternativt mångårig erfarenhet av arbete med schema- och bemanningsfrågor. Du har kunskap i de lagar och avtal som styr inom området. Du har också mycket goda IT kunskaper.

Erfarenhet av att arbeta i Time Care planering, Time Care pool och i HR-systemet Personec P, samt kunskap och förståelse om dess integration och hur de påverkar varandra är ett krav.

Du är kommunikativ och har lätt för att bygga relationer. Du kommer att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra, vilket kräver initiativförmåga och ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt.

Du har en samordnande och organisatorisk förmåga och är van att själv strukturera ditt arbete och driva dina processer vidare. Du har vana av att utbilda och förmedla kunskap till andra med god pedagogisk förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök här