<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Biträdande vårdenhetschef till Strömsbro Din hälsocentral

Inom Region Gävleborg och Primärvården Gävle har vi påbörjat ett arbete för att stärka chefers förutsättningar att vara chef och utöva sitt ledarskap, som en del i detta utökar vi nu verksamheten med biträdande vårdenhetschefer till våra hälsocentraler.

Du som ny biträdande vårdenhetschef kommer att vara delaktig i utvecklingsarbetet och ha möjlighet att påverka utformningen av rollen.

Strömsbro Din hälsocentral bemannas med runt 50 medarbetare och är den största offentlig drivna hälsocentralen i Gävle. Vi bedriver primärvård med läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hembesök, stor BVC, psykosocialt team, arbetsterapi och fysioterapi. Vi har specialistmottagningar för astma/KOL, rökavvänjning, diabetes, inkontinens och hälsosamtal. För en bra struktur i arbetet med sjukskrivningar har vi en rehabkoordinator till vår hjälp.

Arbetsuppgifter

Som biträdande vårdenhetschef kommer du att tillsammans med vårdenhetschefen leda, planera och utveckla verksamheten. Du kommer att ha helhetsansvar för en del av enheten och dess verksamhet, vilket omfattar personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du leder det dagliga arbetet såväl som enhetens utveckling. Du deltar på gemensamma ledningsmöten för vårdenhetschefer inom Primärvården Gävle. Som biträdande vårdenhetschef är du direkt underställd vårdenhetschefen och är ställföreträdande vårdenhetschef vid dennes frånvaro.

Uppdraget innebär ett tätt samarbete med vårdenhetschefen för hälsocentralen och ni kommer tillsammans att utforma fördelningen av arbetsuppgifter och ansvar.

Tjänsten är 50% med möjlighet till heltidstjänstgöring vid kombination av tjänstgöring inom grundprofessionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig med högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård med tidigare erfarenhet från ledande befattning. Vi ser med stor fördel att du har kännedom om primärvårdens uppdrag.

Uppdraget som biträdande vårdenhetschef ställer höga krav på din förmåga att kommunicera. Du ser dialog som ett viktigt verktyg i kontakten med medarbetare, kollegor och andra interna, samt externa aktörer. Du är trygg och stabil med förmåga att skilja på det personliga och professionella i dina relationer med andra. Då uppdraget innefattar administrativa arbetsuppgifter såsom framtagande av rutiner och policys är det en förutsättning att Du har goda datorkunskaper, är välorienterad i Office-paketet och har förmågan att uttrycka dig väl i skrift.

Din viktigaste tillgång är ditt engagemang för verksamhetens medarbetare och patienter och att du drivs av att ge våra patienter bästa möjliga vård, idag och imorgon. Du ska ha en god pedagogisk förmåga, ha lätt för att kommunicera och samarbeta.

Stor vikt kommer att läggs vid dina personliga egenskaper och att du kan identifiera dig med Regionens värdegrund.

• Professionalism & Ansvar
• Respekt & Ödmjukhet
• Öppenhet & Ärlighet

Ansök här