<< Tillbaka till listan över lediga jobb

Region Gävleborg söker upphandlare till Inköpsavdelningen

En stor del av regionens administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena Ekonomi, Fastighet, HR, Inköp, IT och Utveckling. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner/förvaltningar. Förvaltningen har ca 550 medarbetare.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten inom region Gävleborgs förvaltning Lednings- och verksamhetsstöd. Vårt uppdrag är att leverera tjänster med rätt innehåll, kvalité och omfattning till regionens övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt-ödmjukhet, öppenhet -härlighet,
professionalism -ansvar.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar inom Region Gävleborg, tillsammans uppgår inköpen till ca 4,2 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign samt tillämpar e-handel där vi använder Visma Proceedo.

Inköpsavdelningen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera verksamheternas behov av köpta varor och tjänster, som vi gör tillgänglig för avrop i vårt inköpssystem.
Vi söker en upphandlare till inköpsavdelningen och erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv.
Tjänsten är placerad i Gävle och på avdelningen arbetar förutom upphandlare, avtalscontrollers och administratörer inom e-handel och inköpssupport.

Inom inköpsavdelningen arbetar i dagsläget ett tjugotal medarbetare med kvalificerade upphandlingar och avtalsuppföljning inom områdena varor, tjänster, byggentreprenader och vårdtjänster.
Som upphandlare blir du en central person i upphandlingsarbetet. Det ställer höga krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet, vi utlovar ett både stimulerande och roligt arbete.
Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete inom avdelningen.

Arbetsuppgifter

Medverka i och självständigt genomföra upphandlingar för Regionens verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till avtalstecknande. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdare och med upphandlaren som projektledare.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet av inköps/ upphandlingsarbete.
Du är nyfiken och nytänkande samt vill bidra till att utveckla verksamheten. Du bör vara van att arbeta med många olika saker samtidigt, ha förmåga att hjälpa andra och leverera resultat. Arbetet som upphandlare förutsätter mycket kontakter både internt och externt, vilket innebär att du är utåtriktad, har god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du som söker är strukturerad, har erfarenhet av att arbeta i projektform, samt har ett stort intresse för upphandling.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Önskvärda personliga egenskaper:
-Vara engagerad, analytisk och drivande
-Vara en god kommunikatör
-Vara lyhörd och ha en bra samarbetsförmåga

Körkort erfordras

Ansök här