<< Tillbaka till listan över lediga jobb

VO anestesi söker ny chefssekreterare till verksamhetschefen

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Anestesiverksamheten bedriver högkvalitativ anestesi-, operations-, intensiv- och uppvakningssjukvård, med ytterligare verksamheter som ett smärtcentrum och en sterilcentral. Med verksamhet i både Gävle och Hudiksvall ger vi service till samtliga opererande verksamheter inom Region Gävleborg och genomför såväl planerade som akuta åtgärder av personal specialiserad inom An-Op-IVA. Till vår administration på Gävle sjukhus söker vi nu en chefssekreterare som vill samarbeta för att aktivt fortsätta utvecklingen av verksamheten.

Välkommen till oss!

Arbetsuppgifter

Som chefssekreterare åt verksamhetschefen ingår du och har en viktig funktion i verksamhetsområdets administration. Du är direkt underställd verksamhetschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge verksamhetschefen stöd i förekommande administrativa arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat: fakturagranskning, hantering av personalsystem, resebeställningar, IT/tele, lokalbokningar, administrera möten och dokumentera genom minnesanteckningar eller protokoll. Även framtagande av rapporter samt statistik förekommer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. Ytterligare högskolekompetens inom administration eller vårdområdet är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, har god datorvana och kunskap i Officepaketet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. För att trivas i rollen krävs det att du har förmågan att arbeta självständigt och i grupp. Du är flexibel samt noggrann i allt du gör. I många delar kommer du att vara spindeln i nätet som hanterar och har kontroll på varierande administrativa uppgifter. Utifrån detta ser vi att erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av Melior, Elvis, Agresso, Cyklop, samt telefonihantering, men det är inget krav.

Kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Ansök här