Till startsidan

Patientinformation om felutskick

Nu har information skickats via brev till de patienter som kan ha fått fel brev eller som kan ha fått sitt brev skickat till fel person. I brevet till patienterna ber vi om ursäkt för det som hänt, det är väldigt olyckligt och allvarsamt.

Det var efter ett misstag hos företaget Idata, som vi i Region Gävleborg anlitar för utskick av patientbrev, som provsvar och remissbekräftelser tyvärr skickades till fel personer. Läs mer i tidigare nyhet: Provsvar till fel personer

I nuläget vet vi inte vilka som drabbats, därför har vi tagit det säkra före det osäkra och skickat ut information till alla som fick brevutskick de dagar felet inträffade hos vår leverantör Idata. Vi har även valt att skicka ut samtliga brev som skickades ut den dagen misstaget inträffade en gång till. Det innebär att en del patienter kan få sitt brev två gånger, vi hoppas på överseende med detta.

Vi ber de som fått ett brev som rör en annan patient att förstöra brevet. Personen ifråga kommer att få ett nytt brev från oss.

Patienter som har frågor kring det som inträffat kan ringa telefonnummer 076-142 22 76 alternativt maila: halsotorg.gavle@regiongavleborg.se

Dela denna sida


Publicerad 2017-08-02
Uppdaterad 2017-08-02
Publicerat av webbredaktionen